S ovim se brojkama i slovima većina vozača rijetko susreće. Da sad moraju na vozački, čak 120 tisuća vozača palo bi na ispitu zbog lošeg vida.
Čine 6 posto vozačke populacije koja ne zadovoljava zakonski minimum, a 27 posto ne vidi dobro na daljinu i opasnost su na cesti.
"Rezultate koji smo dobili pokazuju da jedan veliki dio ljudi nije nikad bio na pregledu, čak dva posto ispitanika, a nose naočale, sad, kako oni nose naočale, a nisu bili na pregledu
vida, to je pravo pitanje", izjavio je Davor Mihaljević, voditelj prodaje u Essilor-u.
Provjeru vida u ovoj je godini obavila svaka deseta osoba. 13 posto vid uopće ne kontrolira, a 46 ne kontrolira dovoljno često.
"Oko 45 godine bi trebao biti još jedan srednji pregled jer se u
tom razdoblju pojavljuje najveći broj osoba koji dobivaju
dalekovidnost", kazao je oftamolog Igor Petriček.
Na kontrolu vida, ljude, čini se, može prisiliti samo - zakon, a on je, očito vrlo manjkav. Obveza provjere vida je prilikom dobivanje vozačke dozvole i poslije 80. godine života. A što je
sa svim godinama između?
"Pa ja bih rekao da je prva odgovornost na zakonodavcu jer i oni koji bi htjeli nešto napraviti ne mogu jer im propisi to onemogućavaju", smatra Damir Novak, HAK.
Istraživanje u Velikoj Britaniji pokazalo je da je prošle godine čak 2000 prometnih nesreća, s 3000 ozlijeđenih uzrokovao - loš vid."
za više pojedinosti pratite link: