Naočale su jedan od mnogih
izražaja ove industrije koja obuhvaća nekoliko sektora: leće, strojeve,
komponente i okvire. Mido zauzima značajnu poziciju na ovom polju, u samom je
centru poslovne aktivnosti koja uključuje tvrtke koje proizvode naočale i trgovce
diljem svijeta. Na jednom mjestu moglo se vidjeti, kroz čitav niz izložbi,
ekskluzivna ponuda svih noviteta ovoga sektora.
Šest paviljona, tematizirana
područja, prostor je za više od 1000 izlagača iz više od 40 zemalja koje
predstavljaju pet kontinenata, najveći proizvođači na svijetu ali i novije
manje tvrtke, kao i vodeći izvođači na području široke distribucije. Mido 2012.
ugostio je sve odjele sektora za naočale: leće, strojevi za okvire i
komponente, sunčane naočale i naočale za vid, koje su postale nezamjenjivi
modni dodatci za potpuni izgled 21-og stoljeća. Mido je jedinstven doživljaj
koji je teško pretočiti u riječi i da bi se shvatio njegov potencijal i
cijenila njegova korisnost, treba ga doći osobno iskusiti. Da bi se bolje
razumio svijet naočala treba se prošetati kroz štandove. Funkcionalno izlaganje
osmišljeno je tako da omogući posjetiteljima što lakše snalaženje. Proizvodi
vrhunske tehnologije, uključujući materijale, leće i dodatni pribor, sjedinjuju
se u Mido Tech paviljonu i paviljonu posvećenom lećama. Posljednji modni
trendovi naočala za vid i za sunce mogu se vidjeti u Mido Fashion District-u,
prostoru namijenjenom za vrhunske proizvođače naočala, gdje vodeći proizvođači
u naočalnoj industriji izlažu svoje najbolje brendove i linije proizvoda.
Najnaprednije eksperimente u pogledu forme, materijala i boja moguće je vidjeti
u nezaobilaznom Mido Design Lab-u, dok su u Azijskom paviljonu izloženi
proizvodi s Dalekog Istoka. Ovo je Mido: događaj kojeg pokreću desetljeća
iskustva, koji se nastavlja štiriti i poboljšavati godinu za godinom da bi se
pretvorio u vrhunski sajam gdje se mogu vidjeti i uspoređivati noviteti vodećih
međunarodnih proizvođača.
Stil koji dominira izložbom
naziva se vintage i vrlo je u modi. U svijetu naočala neiscrpan je izvor
nadahnuća. Retro-chic stil žari i pali: stil 40-ih vraća nam sive i
potpuno crne, ali i neutralne boje, 50-e nam donose izdužene oblike, toliko
pretjerane da od mačkastog okvira naprave pantera okvir, 60-e i 70-e vraćaju
nam velike okvire, a ne nedostaju ni leće sa zrcalnim efektom koje oživljavaju 80-e i 90-e.
Mido je predstavio i
"Visionaria", niz umjetničkih performansi suvremenih umjetnika.
Posjetitelji i izlagači mogli su pratiti kreativni proces umjetničkih djela
koja predstavljaju umjetnikovo doživljavanje vida.
Prodaja lažnih naočala uzrokuje
gubitke u naočalnoj industriji. Ekonomskoj šteti pridodaju se i potencijalno
ozbiljni zdravstveni problemi kod potrošača budući da su lažni proizvodi jako
loše kvalitete. Zbog toga je borba protiv lažnjaka od iznimne važnosti za
naočalnu industriju. Mido je svjestan toga i bio je prvi od sajmova koji je
1995. uveo Službu za borbu protiv lažnjaka koja se sastoji od informiranja,
konzultacija, zaštite i intervencije. Službu vode stručnjaci na tom polju, a
njome predsjeda odvjetnica Daniela Mainini.
Početkom 2011. smatralo se da će
ta godina biti godina stabilizacije, godina u kojoj će se trendovi afirmirati,
kada će se prevladati sve nesigurnosti do kojih je dovela kriza. Sve u svemu to
i nije bio potpuno krivi stav, godina se završila s pozitivnim ishodom, ali su
se onda izgledi promijenili i sada je potrebno sve više opreza. U zadnjem
tromjesečju 2011. recesija se vratila u Eurozonu, u Italiju, ali i u Njemačku koja je pokretač Europe, i
došlo je do smanjenja narudžbi i proizvodnje.
Potrebne, ali i rigorozne, stope
poreza koje su nedavno uvedene negativno se odražavaju na primanja u obiteljima
i dovode do smanjenja potrošnje. Recesijski trend se posvuda širi i potrebno je
primijeniti novi pristup tržištu. Sada je, više nego prije, potrebna potpora
vlasti. Promoviranje domaćih tvrtki u inozemstvu morao bi biti prioritet.
preuzeto iz: Ufficio Stampa Mido fieramilano international Optics, Optometry and Ophtalmic exbition
Ivana Radačić Maričić